Muskeljentene

Muskeljentene

Om Bloggen

Motiverende, inspirerende blogg for deg som ønsker livsstilsråd om trening og helse.


Go bananas!

HelsePosted by Natalie Enåsen Alvarstein Thu, October 22, 2015 15:19:22

Hei! smiley

Jeg vil gjerne tipse dere om en veldig enkel, rask og sunn frokost/lunsj. Nemlig bananpannekaker! Disse pannekakene er blant annet gunstige å spise rett etter trening da de er fulle av proteiner og langsomme karbohydrater.

Bananer inneholder mye fiber, vitamin B, vitamin C og Kalium. Egg er proppfulle av proteiner og inneholder også blant annet vitamin A, vitamin B og jern. Havregryn inneholder store mengder fiber og en rekke vitaminer og mineraler. Kroppen bruker lang tid på å fordøye havregryn og gir derfor lang metthetsfølelse.

Du trenger kun 3 ingredienser til pannekakene + eventuelt pålegg. Det du trenger er modne bananer, egg og havregryn. Selv bruker jeg 1 banan, 2 egg og 3 spiseskjeer havregryn. Dette holder til 3 pannekaker og inneholder ca 330 kilokalorier. Personlig syns jeg disse pannekakene er veldig mektige. Om du er ordentlig sulten må du gjerne doble oppskriften.


Du starter med å mose bananen(e) slik at det blir en jevn ”røre”. Deretter har du oppi egg og havregryn og pisker dette sammen.



Når du skal steke er det lurt å bruke en panne hvor mat ikke svir seg så lett, da pannekakene fort kan falle fra hverandre. Personlig bruker jeg Extra virgin olivenolje til steking. Stek små pannekaker slik at de er lette å snu.


Du kan bruke hva som helst på pannekakene. Selv bruker jeg ofte ost og skinke, eller et lite lag Nutella med oppkuttede bananer på. Her er det bare å prøve seg frem med ulike typer pålegg.


Jeg spiser alltid grønnsaker som tilbehør uansett hva jeg spiser. Dette for å få i meg mest mulig grønnsaker i løpet av en dag. Minst 5 frukt/grønnsaker om dagen folkens! Etter egen erfaring er disse pannekakene også en vinner hos barna, så prøv dette som frokost nå i helgen! smiley





  • Comments(3)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post12