Muskeljentene

Muskeljentene

Om Bloggen

Motiverende, inspirerende blogg for deg som ønsker livsstilsråd om trening og helse.


5 tips til en sunnere hverdag

HelsePosted by Natalie Enåsen Alvarstein Sun, October 25, 2015 18:07:02

God søndag! smiley

I morgen er det en ny uke og nye muligheter! Jeg utfordrer dere til å følge disse tipsene i uken som kommer, og da har dere allerede gjort veldig mye på veien mot et sunnere liv. Her er 5 tips til dere som ønsker et sunnere kosthold:

* Drikk vann som tørstedrikk (juice og brus er ofte sukkerbomber). Ha gjerne sitronskiver i vannet. Sitron inneholder blant annet store mengder vitamin C, kalsium og fiber som fører til bedre fordøyelse . Du får også i deg kostfiberet pektin som kan roe sultfølelsen. Dermed kan sitronvann fremme vektnedgang.

* Unngå å tilsette sukker i mat og drikke. For eksempel kan du unngå å tilsette sukker i te, kaffe, havregrøt osv. Om du føler du ”må” ha sukker, bruk heller Stevia, sukrin eller andre søtningsstoffer.

* Bytt ut hvitt brød og hvit pasta med grovt brød/knekkebrød og fullkornspasta. Grove kornprodukter har høyere innhold av fiber, mindre tilsatt sukker og vanligvis lavere kaloriinnhold.

* Følg tallerkenmodellen for å få i deg mer grønnsaker (som jeg har skrevet om tidligere). Grønnsaker har lavt kaloriinnhold og inneholder store mengder vitaminer, mineraler, antioksidanter og fiber.

* Drikk smoothie eller spis frukt som mellommåltid. Yoghurt, proteinbarer og andre ferdiglagde mellommåltider inneholder ofte mye sukker og har et høyt kaloriinnhold. Ta deg heller en smoosj fra Prettysmooth! De er næringsrike og supergode.


For dere som ønsker å gå ned i vekt kan det være spesielt gunstig å følge disse tipsene. Husk at enkle tiltak kan gi stor effekt! Ha en sunn og sporty uke folkens smiley




  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post20