Muskeljentene

Muskeljentene

Om Bloggen

Motiverende, inspirerende blogg for deg som ønsker livsstilsråd om trening og helse.


Prosedyre menneske eller mulighets menneske?

LivsstilPosted by Maria Høili Wed, October 28, 2015 19:58:11
Hei og god kveld.

Tenkte jeg skulle fortsette der jeg slapp i går rundt tilrettelegging. En tanke struktur er en tillært egenskap, heldigvis, slik at vi kan beholde den eller endre den om den er i veien, men første steg er bevisstgjøring rundt den.

Prosedyre menneske eller mulighets menneske?

Fortsetter med senario trening:

Er man et prosedyre menneske foretrekker man rammer og rutiner, da er det viktig at man legger opp et løp der man helst gjør det samme, har dager og timer man går fast på. Har du denne preferansen liker du å vite hva som skal skje til en gitt tid. Det er mer behagelig for deg og du slipper overraskelser som er uventet og kanskje gjør at du ikke blir motivert til å forsette.
Faste treningsprogrammer og kostholdsrutiner er foretrukket og likt av denne type mennesker.

Er man mulighets menneske foretrekker man å gjøre forskjellige ting, du liker at det er mange veier og liker og hoppe fra det ene til det andre. Du liker verken struktur eller rutiner og hater å ta valg, for da blir muligheten borte. Med denne preferansen så får man oppleve mye, men det er også vanskelig å ligge spor rettet og fullføre prosjekter og nå mål. Det er viktig å trene en variert sport som eks Crossfit som gir mulighet for variasjon.

Man er som regel aldri helt det ene eller det andre men en god blanding mot en hellende retting på skalaen, men viktig med bevissthet rundt tema slik at man kan tilrettelegge slik at du kan oppnå dine mål, eller hva:)?



God kveld i stugo:)


Klem fra Maria



  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post28

Tilrettelegg for deg selv;)

LivsstilPosted by Maria Høili Tue, October 27, 2015 16:00:22
Hei og god Tirsdag;)

Tenkte jeg skulle si noen ord om tankestrukturer i dag, tar 1 om gangen slik at det blir enklere og fordøye. Tankestrukturer eller Meta program er årsaken til at vi gjør det vi gjør,handler som vi handler og foretrekker det vi foretrekker.
Du kan vel si at det er en indre autopilot! går man samme stien mange nok ganger er det vanskelig å tråkke utenfor. Vi har alle individuelle tankestrukturer, og vi deler de inn i grupper!
Tenkte å begynne forståelig å ta denne først. Ps; Det er viktig å huske på en skala fra 1-100% ligger du enten den ene eller andre veien, midt på eller helt i ytterst på den ene eller andre siden. Når det gjelder suksesstrategier er det meget viktig å vite hva du selv er for å tilrettelegge for deg selv 100%. I dag tar vi for oss individualisme eller team player.
Drar meg selv som eksempel;) Senario trening: jeg er en individualist, dette betyr at jeg foretrekker å gjøre ting alene, fordi jeg synes at det er mer effektivt og får gjort det jeg skal utenat noen blander seg (det er noen krysspreferanser.innimellom linjene, men jeg skal prøve å gjøre det så forståelig som mulig) Dette gjelder i alle situasjoner i grunn. Jeg fungerer best når jeg gjør ting alene. Så løping, sykkel, styrketrening er ting jeg liker! Om man er en team player foretrekker man å være en del av noe, så da er det lagsporter som er tingen. Det er som nevnt over mulig og være begge deler og det er det mest praktiske for da håndterer man alt uten å anstrenge seg for mye. Jeg evner å være en del av et team selv om jeg er individualistisk , bare at jeg foretrekker det ikke om jeg kan velge. Om man spør seg selv hva man foretrekker, finner man sin egen preferanse. Slik kan du tilrettelegge for deg selv slik at du slipper å gå omveier i dine egene preferanse baner. Snakker mer om dette i morgen, så blir det enklere å fordøye;)
Så litt rundt dagens økt i dag; jeg hadde en relativ kjapp time med fokus på rompeløft og volum. Slik la jeg den opp 💥 10 sett av 💥10 utfall bakover med 40 kg vektstang 💥 10 strake push-ups.

Var ikke værre en det;) Ha en fortsatt strålende dag.
Klem fra meg;)



  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post24

🔵 Mandag? sjekk disse tøffe damene;)

TreningPosted by Maria Høili Mon, October 26, 2015 15:37:46
Hei, god 🔵 mandag;) tenkte å snakke litt om tøffe damer i dag. Disse damene er faktisk tøffe;) jeg begynnte dagen som jeg som regel gjør, med å stå opp kl 06.00 spise frokost med familien og kjøre i barnehage og på skole.Etterfulgt ;siden det er veldig praktisk logestikkmessig tar jeg treningsøkter som regel kl 10. Mandager er det Hero økter på Sandvika . Da skjønner man ut av navet at dette er vondt😁 i dag hadde vi tunge markløft,handstand pushups og chest to bar;)Ja, sånn er det som regel når jeg tar chest to bar;) vi hadde sirkeltrening bestående av AMRAP 25 min 💥11 chest to bar 💥2 markløft 85 kg 💥10 handstand push ups. Det er som du tror;) chest to bar er ikke vanlig pull ups, du må dra deg helt opp til brystet og det er høyt💪 Handstand push ups, står du på hode oppetter en vegg og dytter hele kroppsvekten opp og ned💥 men du tror kankje ikke at du klarer det? Eller ? Se på disse råskinna; Kristina er gravid i 7 mnd🙅er på trening opp til 5 ganger i uken🙏er hun ikke flott;) Victoria har nettopp født og trente helt frem til vanne gikk👍 råskinn av noen damer;) Det værste er at de er bedre en meg teknisk, noe jeg liker dårlig siden jeg er et konkuranse menneske😂neida, all kredd til disse. Sporty spice lenge leve;) det Ble 110 chest to bar pull ups, 16 markløft og 99 handstand push ups på meg i dag!Crossfit er for alle ;) ha en flott mandag super folket;) Klem fra Maria



  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post23

Super Søndag:)

TreningPosted by Maria Høili Sun, October 25, 2015 20:54:40
Hei og god søndag kveld.

Nå tenker jeg dere er motivert til å trene eller? Neida, man skal vel la hviledagen være hellig, eller helligdagen være hvile...haha, eller noe sånn.:)
Jeg derimot har IKKE hvilt i dag for å si det pent.


Fikk min fine mamma og stefar til å passe barna i dag, så jeg og Edvard skulle kose oss litt.:) kose seg litt for oss betyr å dra på trening alene og det gjore vi.

Vi kjørte en økt(sirkeltrening) bestående av AMRAP(as many rounds as possible) in 25 min:

* 15 Thrusters 30 kg for dame og 43 kg for mann
* 10 toes to bar
* 15 wallballs
* 2 rope climbs



Nå tenker du sikkert at vi er gale? og svaret er ja, det er vi. jeg er gul og blå over hele kroppen etter tauklatring:-) men igjennom gikk det, nesten 5 runder:)

Så ble vi oppringt av naboen, når jeg var midt i mitt andre sett med knebøy om at det var Alpakka fødsel pågang. SÅ vi slang oss i bilen og kjørte hjem. Og der ventet en liten nydelig beige gutt på oss:)




Etter dette dro vi til min mamma for å spise hjemmelaget suppe:) det er så fantastisk godt nå på høsten.Koselig med familie, min bror og hans familie var der;) og min lille søster❤️

Så dro jeg og min eldste sønn på kino og avsluttet denne perfekte dagen. Håper alle har hatt en fantastisk helg.



Vi snakkes i morgen:)


Maria







  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post21

Shoot me please:-)

LivsstilPosted by Maria Høili Sat, October 24, 2015 15:29:55

Heisann:)

I dag tenkte jeg å dele gårsdagens shoot jeg sammen med noen flotte damer hadde for PrettySmooth.


Jeg og min kjære produserer 100% naturlige Flat Tummy juicer og Smoosj i Lier. Vi har ingen konserveringsmidler eller sukker i våre frukt drikker, så de er fantastisk næringsrike og gode.


Vi har en Flat Tummy detox serie bestående av 7 forskjellige juicer du skal drikke daglig i 3-7 dager avhengig av hvor mye du vil rense og gå ned i vekt. Du kan lese mer om disse på www.prettysmooth.no

Våre fantastiske Smoosj selger vi i utvalgte Meny butikker kafeer og noen hoteller i og rundt Oslo område, du kan også bestille disse på nett og få de levert rett hjem på døren. Ved å bruke rabattkoden MARIA får du 10% på att våre produkter på www.prettysmooth.no



Her kommer noen av bildene fra vår morsomme og fargerike Prettysmooth Photoshoot. Vi fikk sponset kule treningsklær fra Casall:)






Vi fikk hår og styling av Vouge frisør Monica Gaustad vougeoslo.com







Min flotte lillebror Aleksander Høili og hans kompis Sebastian stilte som fotografer.



Vil anbefale dere å lese bloggene til disse vakre damene også linni.blogg.no og kristinesaltvoldhoili.blogg.no

God lørdag folkens:)

Maria

  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post19

Pizza full av proteiner.

HelsePosted by Maria Høili Sat, October 24, 2015 12:05:59
Hei og god lørdag;) tenkte å dele en fantastisk oppskrift jeg fikk fra min kjære veninne for noen uker siden. Denne kan du bruke til å lage rundstykker , brød og pizzabunn;) i går laget min mann pizza med denne oppskriften ; Dette trenger du; bland alt sammen med mixmaster;)♥ 80g havregryn

♥ 1 ss bakepulver

♥ 170g cottage cheese

♥ 1 ts havsalt

♥ 4 egg

Du kan dobble om dere er flere personer, stekes i ovnen på 200 grader i 15 min. Jeg putter på reker,hvitløk , kylling stekes på forhånd med karry ,litt ost,tomatsaus , toppes når den er ferdig med ruccola ,koriander,lime,'mango og advokado;)
Om du ønsker å lage rundstykker annbefaler jeg å prøve med rosiner,fiken,tørket aprikos,nøtter eller frø;) mix og match;) kos dere;) Maria

  • Comments(0)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post18

Deppa eller?

LivsstilPosted by Maria Høili Thu, October 22, 2015 18:46:50

Hei og hopp.

I dag tenkte jeg å snakke litt om : Hvordan kurere gruff?

Med gruff så mener jeg: tunge timer, dager eller perioder.

Jeg er det man kaller litt: Bipolar, Manisk -depressiv, ADHD, ja, en god mix av diversifisere gøyale sykdommer som gjør at jeg enten er utrolig engasjert, blid,utadvendt og på topp,! eller utrolig deppa, i kjelleren, lei meg, sint og aggressiv .Min desidert sterkeste og svakeste egenskap er nettopp dette: enten er jeg all inn eller så er jeg all out. «Flytsonen» som de fleste synes det er komfortabelt ,eksisterer ikke hos meg.

Med sterk og svak mener jeg dette: jeg gjør alt jeg går inn for 150% , men jeg blir også fort avhengig av ting, går fort lei og kjeder meg. Det i en kombinasjon av at jeg er sinnsykt impulsiv på samme tid, gjør at ting enten blirJævlig bra eller så går jeg lei, og det går rett i dass.


I går var en sånn dag, du vet, en dag der alt er dritt, dritten hagler, dårlig tid, stress, dårlig form syk, køøøøøøø, alt for mange avtaler, alt for mye prestasjonspress, alt for mange sint mennesker, alt for dårlig psyke, regninger ,møkk, rest skatt , herregud, ja, det meste.

Så hvordan selvmedisinere seg selv.? Her finnes det selvfølgelig flere muligheter: og mange som jeg har prøvd ut også, uten særlig hell, psykolog, antidepisiva, alkohol,røyk og snus osv men, det jeg faktisk sverger til som hjelper er treningen. Jo verre jeg har det før trening jo større blir lettelsen når jeg er ferdig.


Jeg synes det er fornuftig å nevne dette fordi depresjon har blitt den nye folkesykdommen. Og man hanskes med dette gjennom å dytte på med medikamenter som i lengden bare gjør deg enda verre, eller kjempesyk?

Den gode nyheten er at man kan erstatte en vane med noe annet, litt mer meningsfullt og konstruktivt.

Trening frigjør endorfiner( lykkehormonet) øker energinivået, kvitter seg med syre dannelser og avfallsstoffer som blir hopet opp gjennom feil kost og feil energi. Man blir faktisk ganske syk av negativ energi også, frustrasjon og sinne blir drenert gjennom trening.


Så er du? sur, lei, sinna, har et meningsløst liv ,negativ eller noe i denne retningen?, da er det kanskje noe for det å prøve ut min metode? den funker:)

Tusen takk for at dere følger med og ta med dere det dere har bruk for :-)

Ha en super kveld folkens:-)





  • Comments(2)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post14

Bedre selvfølelse og sexliv?

TreningPosted by Maria Høili Wed, October 21, 2015 17:27:05

Heisann. God kveld.

Tenkte jeg skulle være en liten *icebreaker* og skrive om tema: Hvordan stramme opp underlivet ved hjelp av trening?. Ganske interessant for alle og en hver vil jeg tro:-)


Tenkte å komme med noen personlige erfaringer og råd og hva jeg har hørt generelt gjennom venninner og andre guttevenner rundt dette tema.

Myte eller sannhet?, alle er ikke like, fordi, det avhenger av alder,gener,anatomi og vedlikehold.

Jeg har en del erfaring, jeg er dame, 3 barnsmor og har opplevd kroppen med og uten trening.

Jeg kan komme med følgende sannhet, om man er flink og vedlikeholder seg selv ved hjelp av følgende trening vil det være en suksess hvertfall i senga:-)

Dette er oppstrammende øvelser jeg kan anbefale:

1. Hoppetau, enkle eller dobble.

2. Box Jumps, hopp på det du finner om du ikke har en crossfit box tilgjengelig, utebenker, trapper ol kan benyttes.

3. Utfall, forover eller bakover, etterhvert med vektstang.

4. Markløft.

5. Squats i alle varianter.

6. Cleans

7. Trusthers


Jeg kan signere på at det hjelper. Jeg har selv vært aktiv innenfor det meste, tennis,løping,sykkel,svømming.

Om du bare trener kardio blir du faktisk slapp, det er å aktivere bekkenmuskulaturen som er nøkkelen her.

Haha, du blir ikke bare bra, du blir bedre:-)

Velbekomme og god kveld til alle sammen:-)



  • Comments(1)//muskeljentene.prettysmooth.no/#post11
« PreviousNext »